شاه کلیدهایی برای خوب حرف زدن

شاه کلیدهایی برای خوب حرف زدن

تیتر : شاه كليد هاي حرف زدن
خلاصه : شش کلمه تاثیرگذار وجود دارد که کسانی که علاقه مند به کارهایی مثل بازاریابی و ارتباطات هستند باید چگونگی استفاده از آنها را یاد بگیرند.
متن کل خبر : این ۶ کلمه عبارت اند از: «چه، چه کسی، کجا، چه وقت، چرا و چگونه»؛ چه در تجارت و چه در موقعیت های شخصی، جواب دادن به این سوالات می تواند وضوح، اختصار، اهمیت و تاثیرگذاری را به روابط شفاهی یا مکاتبه ای شما اضافه کند. این تکنیک برای سخنرانی ها، معرفی ها، آگهی های کوتاه و مختصر رادیویی و تلویزیونی و حتی در مکالمه های شخصی می تواند استفاده شود. برای استفاده از این تکنیک باید این گونه عمل کنید:
قبل از هر نوع ارتباطی باید به این کلمه های پرسشی جواب دهید؛ مثلا، چه چیزی را می خواهید توضیح دهید؟ برای چه کسانی؟ کجا و در چه موقعیتی (شغلی یا شخصی) چرا؟ (که باعث روشنی و اختصار و اهمیت توضیح تان می شود) و چگونه؟
این یک واقعیت است که همه ما ظرفیت توجه کردن و گوش دادن کمی داریم. پس این بر عهده شماست که با درست جواب دادن به این سوالات بتوانید شنوندگان تان را علاقه مند نگه دارید و به خاطر داشته باشید تنها اینکه موضوع صحبت شما برای خودتان جذاب است لزوما برای شنوندگان تان این گونه نیست. برای همه ما این اتفاق افتاده است که به حرف های کسی گوش داده ایم که بسیار بی هدف، پریشان و غیرجدی صحبت کرده است و همه ما هم حداقل یک بار دچار چنین وضعیتی در سخنرانی ها و مکالمه های مان شده ایم. این تکنیک برای پیدا کردن هدف سخنرانی و مکالمه به واسطه پرسیدن سوال «چرا» بسیار موثر است و حتی بسیاری وقت ها در مکالمه های شخصی برای پیدا کردن موضوعی دوطرفه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
باید توجه داشته باشید که تنها توضیح دادن موضوع مورد سخنرانی تان برای برقرار کردن ارتباط با شنوندگان تان کافی نیست بلکه باید اول با موضوع مورد نظرتان ارتباط برقرار کنید. استفاده از این تکنیک چه در موقعیت های تجاری و چه شخصی می تواند کمک کند تا شما مکالمه ای به مراتب تاثیرگذار داشته باشید. شنوندگان خودتان را علاقه مند نگه دارید و در کوتاه ترین مدت پیام های تان را مختصر و مفید به افراد بیشتری منتقل کنید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 30 تير 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: